Informacja w sprawie zamawiania legitymacji radcy prawnego
opublikowano: 2018-07-19 przez: Mika Ewelina
Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 lipca br. czasowo nie jest możliwe zamówienie legitymacji z mikroprocesorem bezstykowym i stykowym.
Przejściowe utrudnienie wynika z przyczyn leżących po stronie producenta legitymacji i jest związane z wejściem w życie nowych przepisów dotyczących notyfikacji eID wprowadzonych Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do e-transakcji na rynku wewnętrznym.
W okresie przejściowym Użytkownikom legitymacji, którzy będą chcieli korzystać z podpisu elektronicznego kwalifikowanego i niekwalifikowanego PWPW proponuje tymczasowe rozwiązanie alternatywne – zakup dodatkowej karty kryptograficznej, w promocyjnej cenie 39,00 zł netto. Użytkownicy zainteresowani zakupem podpisu powinni zgłosić się do Punktu Rejestracji (lista punktów dostępna na stronie www.sigillum.pl).
Zatem w okresie przejściowym, tj. do czasu wyboru nowego dostawcy mikroprocesora Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych proponuje tę samą usługę w podobnej cenie.
Z uwagi na powyższe Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie informuje, że zamawianie legitymacji z mikroprocesorem stykowym i bezstykowym będzie niemożliwe.
Jednocześnie informujemy, że certyfikaty wgrane do 1 lipca 2018 r. będą działały do końca terminu ważności certyfikatu.
Użytkownicy, którzy nie chcą korzystać z podpisu elektronicznego, mogą zgodnie z umową zamówić legitymacje w wersji bez mikroprocesora, w cenie 32,00 zł.